Zapraszamy gorąco na spotkanie z Katarzyną Wiwer (sopran), która w niezwykły sposób opowiada i śpiewa słowami wielkiego Mikołaja Reja.
Towarzyszyć jej będzie Henryk Kasperczak (lutnia).
Wszystko to 27 maja o godz. 19.00 w EDGE Music Studio.
Wstęp wolny!

O programie:

Żywot człowieczy według Reja

… czyli człowiek między ziemią, a rajem

Program "Żywot człowieka według Reja" jest podróżą do czasów renesansu, aby zbadać, czy człowiek, jego troski, radości, stosunek do Boga, ale też cnoty i przywary, zmieniły się tak bardzo, jak sądzić mogliby nasi współcześni? Teksty Mikołaja Reja i odpowiadające im pieśni, wśród których znajdziemy renesansowe perełki, zarówno polskie, jak i pochodzące z całej Europy, dadzą nam jędrny, barwny i nie pozbawiony zarówno dowcipu, jak i zadumy obraz Człowieka – jego dziejów od czasów rajskich, aż po codzienne ziemskie bytowanie. Spojrzenie to okaże się ciągle aktualne i jakże bliskie nam ludziom współczesnym! Kierunek muzycznej drogi wskażą nam teksty zaczerpnięte z rozprawy „Żywot człowieka poczciwego" Mikołaja Reja, która stała się literacką kanwą całego programu. W programie obok muzyki Wacława z Szamotuł oraz anonimowych pieśni polskich znajdą się psalmy oraz ich parafrazy opracowane przez kompozytorów, takich jak Mikołaj Gomółka, Nicolas Vallet czy Michael Cavendish, a także pieśni kompozytorów renesansowych takich, jak Bartolomeo Tromboncino czy Gilles Durant de la Bergerie.

Sylwetki wykonawców:

Katarzyna Wiwer

Katarzyna Wiwer śpiewaczka i propagatorka kultury, tłumaczka książki „Historia śpiewu”, jest absolwentką wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Szczególnie umiłowała muzykę dawną, która zajmuje najważniejsze miejsce w jej repertuarze, począwszy od monodii średniowiecznej (Hildegarda z Bingen), poprzez utwory Dowlanda, Zieleńskiego i Monteverdiego, pieśni Purcella i inne barokowe pieśni angielskie, liczny wybór kantat Buxtehudego i Bacha, dzieła oratoryjne Haendla, Mozarta, Haydna oraz wiele innych. Śpiewaczka nie stroni również od repertuaru pieśniarskiego i muzyki współczesnej, wykonując utwory Moniuszki, Schuberta, Chopina, Szymanowskiego, Rodriga, aranżacje pieśni szkockich, aż po utwory pisane specjalnie dla niej. Ma na swoim koncie wiele prawykonań, zarówno utworów nowych, jak i pierwszych, czasem po setkach lat, współczesnych wykonań utworów z dziedziny muzyki dawnej (m.in. archiwalia jasnogórskie, podolinieckie, benedyktyńskie i inne). Współpracuje z wieloma zespołami m.in: Lute Duo, Flores Rosarum, Polską Orkiestrą XVIII wieku, Celtic Triangle, Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, a także znakomitymi kameralistami, jak Andrzej Zawisza, Irena Davidson, Henryk Kasperczak, Marek Szlezer czy Michał Rot. Katarzyna Wiwer jest również założycielem oraz dyrektorem artystycznym zespołu muzyki dawnej Scepus Baroque.

Śpiewaczka koncertowała na licznych festiwalach m.in.: Muzyka w starym Krakowie, Banchetto Musicale w Wilnie, Salezjańskie Lato w Przemyślu, Kolory Polski, Perła Baroku w Kobyłce, Festiwal Muzyki Polskiej, Dni Bachowskie w Krakowie, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Festiwal „Fide et Amore” w Żorach, Festiwal Muzyki Organowej w Leżajsku, Muzyka nad Zdrojami w Szczawnicy, Barok na Spiszu, Kromer Biecz Festival, Festiwal muzyki jednogłosowej w Płocku, Chanterelle Festiwal, Wawel o zmierzchu oraz Wieczorach Wawelskich i koncertach na Zamku Królewskim w Warszawie. Jest prezesem fundacji Kulturalny Szlak, a także dyrektorem artystycznym dwóch festiwali: Muzyka nad Zdrojami, odbywającym się w Szczawnicy oraz Barok na Spiszu – festiwalu promującego wspaniałe zabytki baroku na polskim Spiszu.

 

Henryk Kasperczak

absolwent Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie lutni Toyohiko Satoh i Akademii Muzycznej w Krakowie oraz muzykologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest wykładowcą Historycznych Praktyk Wykonawczych i gry na lutni w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz w Łodzi. Aktywnie współtworzy cykle koncertowe oraz projekty operowe w kraju i za granicą z wybitnymi solistami i orkiestrami. Na przestrzeni lat dokonał kilkudziesięciu nagrań studyjnych. Jako wykładowca i pedagog przewodzi kursom muzyki renesansowej, niejednokrotnie zasiada także w składzie jury. Grając na instrumentach historycznych uczestniczy również w działaniach muzyki współczesnej i rozrywkowej. W formacjach Amaryllis i Pospolite Ruszenie łączy muzykę dawną z rokiem progresywnym. Współpracując z Jackiem Kowalskim, Mirosławem Czyżykiewiczem i Bartkiem Marusikiem wprowadza lutnie w świat współczesnej piosenki z tekstem literackim. W projektach tych wykorzystuje lutnię, teorbę, pistalę, dudy, r’bę i saz.

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536869121 1107305727 33554432 0 415 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;}h1 {mso-style-priority:9; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:"Nagłówek 1 Znak"; mso-style-next:Normalny; margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:3.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; page-break-after:avoid; mso-outline-level:1; font-size:16.0pt; font-family:"Cambria",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-font-kerning:16.0pt; mso-fareast-language:EN-US;}p.MsoTitle, li.MsoTitle, div.MsoTitle {mso-style-priority:10; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:"Tytuł Znak"; mso-style-next:Normalny; margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:3.0pt; margin-left:0cm; text-align:center; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:1; font-size:16.0pt; font-family:"Cambria",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-font-kerning:14.0pt; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;}span.Nagwek1Znak {mso-style-name:"Nagłówek 1 Znak"; mso-style-priority:9; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Nagłówek 1"; mso-ansi-font-size:16.0pt; mso-bidi-font-size:16.0pt; font-family:"Cambria",serif; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-font-kerning:16.0pt; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;}span.TytuZnak {mso-style-name:"Tytuł Znak"; mso-style-priority:10; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:Tytuł; mso-ansi-font-size:16.0pt; mso-bidi-font-size:16.0pt; font-family:"Cambria",serif; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-font-kerning:14.0pt; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}

 

Fundacja Świat Możliwości

NIP: 7811873671

REGON: 301939394

KRS: 0000398777

NUMER KONTA BANKOWEGO:
56 2490 0005 0000 4530 9506 9162